Vanliga frågor & svar

PRODUKTINFO

Vart hittar jag storlek, mått, och mer infomration om den produkten jag tänkt köpa? 
På varje produkts sida finns "Andra utföranden" samt "Detaljer" att hitta precis under köpknappen. Under "Andra utföranden" hittas liknande produkter i andra färger eller storlekar. Under "Detaljer" finns information om storlekar, mått, material och eventuella tvättråd.

 

LEVERANS & ORDER

Hur snabbt kan jag få mitt paket?
Vi har ett stort lager och snabba leveranser, vilket innebär att vi oftast kan skicka dina beställda varor omgående efter att du har gjort din beställning. Därefter har vi 2-4 leveransdagar. I de flesta fall kommer paketet fram dagen efter att paketet lämnat vårat lager. Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt. I de få fall vi inte har produkten på lager (vid förhandsbeställning), kommer alla varor i samma beställning att levereras vid ett senare tillfälle, eftersom vi beställer och väntar in leverans från våra egna leverantörer.

Kan jag ändra min beställning?
När din beställning har slutförts kan du inte ändra den. Vi skickar din beställning vidare till lagret meddetsamma, så att dina varor kan levereras så snabbt som möjligt. Om varorna inte finns i lager (vid förhandsbeställning) kan beställningen inte heller ändras.

Kan jag annullera min beställning?
Nej, det kan du tyvärr inte. Vi behandlar din beställning så snart vi mottagit den, så att dina varor kan levereras så snabbt som möjligt. Om varorna inte finns i lager (vid förhandsbeställning) kan beställningen inte heller annulleras.

Kan jag hämta min beställning på ert lager i Västerås?
Vi har tyvärr ingen besöksbutik vid vårt lager. Vi märker dock att intresse finns och vi har däremot tagit fram en ”sista minuten”-lösning för kunder som vill ha snabb hantering och leverans av till exempel presenter samma dag. Man kan hämta upp sin beställning här hos oss mot en administrativ avgift om 99 kr. Vid ”sista minuten”-upphämtning sker hämtning vardagar mellan 15.30-16.00 efter att du fått meddelande om att din order är packad. Vänligen lämna en kommentar i kassan om du önskar detta alternativ och välj att betala mot faktura, så kontaktar vi dig inom kort.

Har ni skickat min beställning?
Så snart din beställning har lämnat vårt lager skickar vi dig en bekräftelse till dig via e-post om att beställningen är på väg. Kort därefter får du även en SMS avisering med utlämningsställe.

Kan jag följa min beställning?
Efter att ditt paket har lämnat vårt lager får du ett e-post meddelande från oss samt ett sändningsnummer. Du kan alltid spåra ditt paket med ditt sändningsnummer: spåra ditt paket här.

 

BYTE, RETUR & REKLAMATION

Det är något som inte stämmer med min leverans.
Fel kan uppstå, men vi gör vårt allra bästa för att lösa eventuella problem så snabbt som möjligt. Om du märker att det blivit något fel med din beställning kontaktar du enklast kundtjänst, så att vi kan hjälpa dig så snart som möjligt.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Läs först igenom vår returpolicy. Kontakta kundtjänst och uppge ordernummer samt vad du vill returnera. Du får då en retursedel tillbaka från oss via e-post. Miniroom.se tar ej emot paket som skickas mot postförskott. Produkter skall returneras i oförändrat skick och i originalemballage med returfraktsedel från Miniroom.se. Returfraktsedel skickar vi till dig via e-post. Returer sker på din egen bekostnad.

Hur gör jag om jag vill byta en vara?
Lägg en ny beställning på den vara du önksar byta till, på det viset hanteras din nya beställning direkt och du får hem din nya vara snabbast möjligt. Kontakta sedan kundtjänst och uppge ordernummer samt vad du vill returnera. Du får då en retursedel tillbaka från oss via e-post. Vi hanterar alltså "bytet" som en retur samt en helt ny beställning. Miniroom.se tar ej emot paket som skickas mot postförskott. Produkter skall returneras i oförändrat skick och i originalemballage med returfraktsedel från Miniroom.se. Returfraktsedel skickar vi till dig via e-post. Returer sker på din egen bekostnad.

Paketet jag tagit emot är skadat, vad gäller?
Synliga fraktskador anmäls direkt till transportören/ombudet som ska göra en notering om skadan på din fraktsedel. Skador som inte har noterats hos ombudet ersätts ej. Vänligen informera postombudet eller distributionsbudet att paketet är skadat så att skadan noteras på följesedeln och registreras i postens eller DHLs system. 

En av varorna jag beställt är skadad. Hur gör jag om jag vill reklamera varan?
Om en vara skulle vara skadad måste du spara varan och emballaget. Detta ska sparas för för en eventuell besiktning. Adresskortet måste finnas kvar på emballaget. Vi behöver dokumentation på den skadade varan i form av fotografi som mailas till info@miniroom.se. Var vänlig och bifoga fotobevis i ett mejl till vår kundservice så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

Dina favoriter